top of page
CINERGY_45_FB_EVENT COVER PHOTO_1920x1005.png

Populární cyklus Cinergy analýz je zpět! Tentokrát se v kině Kavalírka setkáme při sledování kultovní Kubrickovy erotické odysey Eyes Wide Shut. Hypno-tické dílo plné skrytých významů zanalyzují filmový publicista Ondřej Pavlík, kameraman Dušan Husár a scenáristka Markéta Jindřichová. Moderátoři se budou vyjadřovat k jednotlivým složkám filmu a rozebírat použité tvůrčí prostředky.

Neděle 18. 12., 20:00, Kino Kavalírka
Vstupenky: https://bit.ly/Cinergy_Eyes_Wide_Shut

Předpokládaná doba trvání je 180 minut (hosté budou film komentovat v jeho průběhu, na některých místech bude projekce zastavena a scéna rozebrána podrobněji).
 

O filmu: Poslední a zároveň velmi odvážný film Stanleyho Kubricka je psychologickou sexuální odyseou, strhujícím příběhem a milníkem hvězdných kariér Toma Cruise a Nicole Kidman. Cruise představuje lékaře, který se noří do světa plného erotiky a tajemství, která mohou ohrozit jeho život a manželství.

Ondřej Pavlík v současnosti působí jako interní doktorand na Ústavu filmu a audiovizuální kultury v Brně, kde se věnuje výzkumu české filmové kritiky v kontextu digitálních médií. Přispívá do magazínů Cinepur, Film a doba, A2 a do rozhlasového pořadu Reflexe: Film! na stanici ČRo Vltava. Externě spolupracuje s karlovarským filmovým festivalem.

Dušan Husár je kameraman, člen ASK (Asociace slovenských kameramanů). V roce 2013 absolvoval magisterské studium v oboru kamera na VŠMU v Bratislavě. S Adamem Sedlákem spolupracoval na jeho celovečerních filmech BANGER. (2022) a Domestik (2018), podílel se také na filmu Arvéd (2022). Je spoluzakladatelem bratislavského kreativního studia Moiré, které se zaměřuje především na hudební videoklipy. Během své kariéry pracoval na řadě reklam, videoklipů, módních filmů, krátkých filmů i dokumentů. V roce 2015 získal cenu ASK za nejlepší kameru v kategorii nejlepší reklama/hudební video roku s projektem Zlatý Bažant.

Markéta Jindřichová, scenáristka, střihačka a absolventka doktorantského studia na pražské FAMU, kde zároveň působí jako asistentka na katedře scenáristiky. Věnuje se především propojení literatury s audiovizuálními médii, filmovými žánry ve vztahu k beletristickým předlohám a způsobům vyprávěním příběhů v kontextu psaného slova, obrazu, zvuku a celkové vizuality. Je rovněž spoluautorkou scénáře ke studentskému filmu Tambylles, který byl uveden na festivalu v Cannes v sekci Cinéfondation.

bottom of page