500 TERRY FRANCOIS STREET SAN FRANCISCO

MON-FRI 7AM-10PM | SATURDAY: 8AM-10PM

Film Analysis: Se7en

film screening / film analysis

Proč film Sedm i 22 let po svém vzniku stále fascinuje diváky a inspiruje tvůrce? Jak vytváří Fincher napětí a bolestně temnou atmosféru? Co bylo ve scénáři a co dodal režisér? Jaká kouzla používal kameraman? Stalo se něco náhodou nebo je za vším mravenčí práce a precizní přípravy? To vše a mnohem více se dozvíte v úterý 26. září od 20:30 v Oku. 

Film bude promítán v anglickém znění s českými titulky, rozbor bude probíhat v češtině. Předpokládaná doba trvání je 180 minut (moderátoři budou film komentovat v jeho průběhu, na některých místech bude projekce zastavena a scéna rozebrána podrobněji). 


Pavel Sladký
Spolupracuje na organizaci některých českých filmových festivalů, např. Febiofest, Letní filmová škola nebo Filmasia a s projektem Cinergy spolupracuje již od jeho počátku. Vystudoval bohemistiku na FF UK a žurnalistiku na FSV UK, publikoval o literatuře a filmu v různých médiích, např. v kulturním týdeníku A2 nebo Cinepuru. Každou první sobotu v měsíci připravuje na stanici Český rozhlas Vltava Čajovnu se zaměřením na film a na vybraná témata z oblasti životního stylu. Společně s Vladimírem Hendrichem vysílá středeční Slovo o filmu. V Českém rozhlase dříve působil na různých stanicích, např. jako moderátor ČRo Radio Wave, kde autorsky nadále připravuje pořad o cestování Casablanca. Moderoval odpolední Mozaiku ČRo Vltava a připravil rozhovory na široké spektrum témat z oblasti kultury. 

Jan Bušta
Je absolventem katedry hrané režie FAMU (2009), režisér a scenárista hraných a animovaných filmů, autor audiovizuálních kampaní kinodistribučních titulů, dramaturg, producent, filmový kritik. 
Studium na FAMU v dílně Jana Němce, kterým přerušil své teoretické vzdělávání na katedře filmu a audiovizuální kultury na FFMU, se rozhodl zasvětit konceptuálnímu cyklu filmů ZA/BIJáK.
Právě v těchto dnech se otevírá v Centru Architektury a Městského plánování jeho instalace Místa, která čekají, portrétní meditace o nevyužívané velkoměstské architektuře experimentující se superširokoúhlým formátem 1:5. Věnuje se také dokončovacím pracem na svém celovečerním debutu – časosběrném dramatu interpretujícím pomocí vyhraněné stylistiky případ největší hromadné sebevraždy 20. století v guyanském Jonestownu á-B-C-D-é-F-G-H-CH-í-JONESTOWN.